Kako da izaberete sir za pitu?
11. maja 2022.
Show all

Zašto je sir zdrav?

Nesumnjivo je da sir spada u omiljene, ali i najraznovrsnije mlečne proizvode. Međutim, često se postavlja pitanje koliko je sir zdrav i da li ga treba uvrstiti u svakodnevnu ishranu. 

Zdrava i pravilna ishrana treba da se bazira na raznovrsnom i uravnoteženom odabiru namirnica različitih grupa. Mlečni proizvodi čine jednu od osnovnih grupa namirnica i neizostavni su u pravilno izbalansiranoj ishrani, kako dece, tako i odraslih. Njihova prednost je što su zaista raznosvrsni, te svako može pronaći sir, jogurt, mleko ili namaz koji će mu prijati i koji će rado konzumirati. 

Sir predstavlja bogat izvor veoma kvalitetnih proteina i kalcijuma. Takođe, sir sadrži i fosfor, cink,  magnezijum, vitamin A, riboflavin i vitamin B12. To ga čini namirnicom koja veoma povoljno utiče na organizam. 

Najvažniji zdravstveni benefiti sira 

Imajući u vidu njegov nutritivni sastav, možemo reći da je sir zdrav. Ali, znamo li na koji način on utiče na organizam i zašto bi ga trebalo jesti? Ovo su neki od najvažnijih zdravstvenih benefita sira zbog kojih bi ga trebalo uvrstiti u svakodnevnu ishranu: 

Sir utiče na zdravlje kostiju i zuba – Kalcijum, proteini, ali i ostali nutrijenti koje sadrži sir veoma povoljno utiču na zdrav rast i razvoj kostiju kod dece i mladih, kao i prevenciju osteoporoze. Visok sadržaj kalcijuma ima i veoma važnu ulogu u formiranju zuba, dok nizak sadržaj laktoze smanjuje rizik od pojave karijesa. 

Regulacija krvnog pritiska i zdravlje krvnih sudova – Visok sadržaj vitamina B u siru može povoljno uticati na regulaciju visokog krvnog pritiska. Kod ovih tegoba preporučuju se sirevi sa niskim sadržajem mlečne masnoće i natrijuma, odnosno mladi neslani sirevi od obranog mleka. Takođe, antioksidansi koji se nalaze u siru pozitivno utiču na rad krvnih sudova. 

Sir je zdrav za creva – Kako nastaje fermentacijom mleka, sir sadrži probiotske bakterije. Prema nekim istraživanjima utvrđeno je da zdrave crevne bakterije mogu pozitivno uticati na održavanje nivoa holesterola u krvi, te je to još jedan razlog za potvrdu tvrdnje da je sir zdrav mlečni proizvod.  

Pomaže smanjenju upalnih procesa – Mlečne masti koje sadrži sir bogate su konjugovanom linoleinskom kiselinom koja pomaže smanjenju upalnih procesa u organizmu. Takođe, ima značajnu ulogu i u prevenciji srčanih oboljenja, ali i gojaznosti. 

Sir podstiče izgradnju ćelija – Proteini koje sadrži sir, kao i drugi mlečni proizvodi, spadaju u biološki najvrednije proteine. Oni imaju važnu ulogu u procesu izgradnje i obnove zdravih ćelija. Iz tog razloga su sir i drugi mlečni proizvodi zdrave i poželjne namirnice u ishrani sportista i aktivnih rekreativaca. 

Sir zaista na mnogo načina pozitivno utiče na zdravlje organizma. Naravno, sa konzumacijom sira, kao što je to slučaj i sa svim ostalim namirnicama, ne treba preterivati. Svi zdravstveni benefit najbolje se manifestuju kada se različite vrste namirnica konzumiraju umereno i uravnoteženo, u skladu sa individualnim potrebama organizma. Dakle, raznovrsni i nutritivno izbalansirani obroci, koji uključuju i vaše omiljene vrste sira, doprineće boljitku vašeg opšteg zdravstvenog stanja. 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.