10 razloga da uključite mlečne proizvode u vašu ishranu
Mlečni proizvodi: 10 razloga da ih uključite u vašu ishranu
31. maja 2021.
Nas mileram i nasa pavlaka
Mileram ili pavlaka?
12. jula 2021.
Show all

Najzdravije vrste sira

Plata sireva

Jedan od najpopularnijih mlečnih proizvoda koji obožavaju i deca i odrasli i bez kog ne može da se zamisli nijedno porodično okupljanje, druženje ili slavlje je svakako sir. Pored svog sjajnog ukusa, sir ima i brojne benefite po naše zdravlje, a može da se konzumira na zaista mnogo načina, pa je i njegova upotreba u svakodnevnoj ishrani brza i jednostavna. Ipak, iako je toliko obožavana namirnica, mnogi se plaše da ga uvrste u svoju ishranu smatrajući da sadrži previše kalorija i soli. Iako postoje neke kaloričnije vrste sira koje se ne smatraju toliko zdravim, poput topljenog sira, postoje i one koje mogu imati veoma blagotvorno dejstvo na vaš organizam. Vitamini, minerali, proteini i amino kiseline koje se nalaze u određenim vrstama sira su izuzetno važni za zdravu i izbalansiranu ishranu, a s obzirom na to da postoji zaista mnogo vrsta sira i da je ponuda ogromna, sigurni smo da vam neće biti problem da odaberete onaj koji će vam odgovarati. Ukoliko ste rešili da u vašu ishranu uvedete sir kao obaveznu namirnicu, izdvajamo za vas koje su to najzdravije vrste sira u kojima možete uživati bez ikakve griže savesti.

Mocarela

Kada počnete da se raspitujete o najzdravijim vrstama sira, bez sumnje ćete čuti za ovaj italijanski sir koji je odličan izbor i za sve one koji žele da skinu višak kilograma, budući da je u pitanju sir koji sadrži izuzetno malo kalorija. Izvorno, ovaj sir se pravi od bivoljeg mleka, mada je zbog velike popularnosti i samim tim veće proizvodnje, vremenom počeo da se proizvodi i od kravljeg mleka. Pored toga što sadrži manje kalorija, sadrži i manje soli od drugih vrsta sireva, ali i povoljno utiče na imunitet i sistem za varenje budući da sadrži probitoske kulture. Ovaj sir spada u mekše i mlađe sireve i sadrži visok nivo kalcijuma i proteina, kao i drugih nutrijenata neophodnih za pravilno funkcionisanje organizma, pa sasvim sigurno predstavlja jedan od najzdravijih sireva koji možete naći. Možete ga kombinovati u raznim jelima, poput salata, pice ili omleta, a možete ga čak jesti i samog. Zbog karakterističnog oblika i načina pakovanja bez ikakvih problema ga možete spakovati i poneti kao užinu, pa je to još jedna od pogodnosti koja čini ovaj sir toliko popularnim.

Feta sir 

Jedan od najpopularnijih sireva u našoj zemlji je sasvim sigurno i feta sir. Ovaj tradicionalni grčki sir, koji se originalno pravi od ovčijeg ili kozjeg mleka, mada se danas pretežno pravi od kravljeg, s razlogom je toliko popularan kod nas. U pitanju  je veoma mekan i slan beli sir koji sadrži više soli, ali ima manje kalorija od drugih vrsta sira. Zapravo, ovaj sir vam može pomoći u gubljenju viška masti iz organizma i povećavanju mišićne mase, budući da sadrži konjugovanu linolsku kiselinu, odnosno masnu kiselinu za koju se smatra da sprečava dijabetes. Ovaj sir se slaže sa skoro svakim obrokom koji možete da zamislite – odličan je u salatama i pastama, dobro se slaže i sa mesom, krompirom ili omletom, a možete ga ubaciti i u neki namaz. Sadrži veliku količinu B vitamina, fosfora i kalcijuma, pa feta sir sasvim sigurno zaslužuje svoje mesto na vašoj trpezi.

Plavi sir

Ovaj sir je izuzetno specifičan pre svega po tome što sadrži u sebi plesan penicilin. Može biti napravljen od kravljeg, ovčijeg ili kozjeg mleka. Upravo po boji plesni koju sadrži u sebi je i dobio naziv. U pitanju je izuzetno hranjiv sir koji u sebi sadrži veoma visok nivo kalcijuma, što znači da je izuzetno dobar za pravilan razvoj kostiju i za prevenciju osteoporoze. Budući da sadrži delove buđi, od ovog sira možete očekivati intezivniji miris i ukus, a vodite računa o tome da on uglavnom sadrži i veće količine soli, pa se savetuje da ga koristite u manjim količinama. Ipak, obezbediće vam mnogo više kalcijuma od većine drugih sireva, a takođe sadrži i visok nivo vitamina K2 koji omogućava kalcijumu da izgradi zdrave i jake kosti. Samo par komadića ovog sira promeniće svako jelo i dodati mu prepoznatljiv i karakterističan ukus.

Sitni sir

Sitni sir je jedan od sireva koji je karakterističan za našu zemlju, posebno za područje Vojvodine. U pitanju je sir koji sadrži malo masnoća, ali je s druge strane izuzetno bogat belančevinama i brojnim hranljivim materijama neophodnim za zdravo funkcionisanje organizma. Ukoliko se, na primer, odlučite da sitan sir bude deo vašeg doručka, budite sigurni da ćete biti siti jedno duže vreme, jer iako je vrlo lagan, ovaj sir sadrži puno proteina. Za razliku od do sada pomenutih sireva, on ne sadrži velike količine kalcijuma, ali je zato bogat vitaminom B12, selenom i fosforom. Pored toga što se može jesti i samostalno, kao namaz, ili kao dodatak bilo kom jelu, sitni sir Domaće mlekare je odličan i za pravljenje bureka i gibanica, ali ga možete iskoristiti i kada želite da se zasladite i napravite neki kolač.

Parmezan

Za sve ljubitelje paste parmezan je sasvim sigurno jedan od omiljenih sireva. Ovaj italijanski sir jedan je od najpoznatijih svetskih sireva, a ono što je karakteristično za njega je da mu je potrebno jako puno vremena da sazri. U pitanju je tvrdi sir koji se pravi od kravljeg mleka i koji sadrži izuzetno visok nivo kalorija, pa je potrebno da budete umereni u njegovom konzumiranju. Iako se pravi od kravljeg mleka, ovaj sir ne sadrži laktozu ili je sadrži u minimalnim količinama, pa se preporučuje i osobama koje su osetljive na nju. Prepoznatljiv je po svojoj strukturi, a pored toga što sadrži dosta kalorija, sadrži i puno proteina, ali i minerala i vitamina poput selena, magnezijuma, kalcijuma, gvožđa, vitamina B12, A i D, pa se preporučuje kao dodatak svakom jelu.

Vrsta sira ima zaista mnogo, te iako su ukusi različiti, zaista svako može da pronađe onaj sir koji odgovara njegovom ukusu i potrebama. Ovaj mlečni proizvod je zahvaljujući svom prepoznatljivom ukusu, ali i vrlo jednostavnom konzumiranju i kombinovanju sa drugim namirnicama, stekao ogromnu popularnost i s razlogom je jedna od omiljenih namirnica u svakom domaćinstvu. Ukoliko budete birali vrste sira koje se smatraju zdravijima unosićete u svoj organizam sve neophodne hranljive materije, uživaćete u ukusu, ali i biti sigurni da ste napravili pravi izbor za sebe i svoju porodicu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *